22 Eylül 2013 Pazar

Film Tavsiyesi : Korku ve Gerilim Türünde

Bir kupa dolusu çayım ve misket limon aromalı gofretim ile yine karşınızdayım .Bu sefer ki postum da Asya ülkesine ait  korku ve gerilim türündeki  filmler .Sakın  yanlış anlamayın akşama kadar film izleyen biri değilim .Hani keşke öyle bir durum olsa inanın hiç de itiraz etmezdim:) Film izlemek benim için bir terapi gibi ,kısa bir sürede olsa her şeyi unutuyorum .Ve unutmak o kadar iyi geliyor ki ...

Bloggerim yeni olduğundan ve birde okulların açılması ile yoğun bir döneme gireceğim için paylaşımlarımı sıklaştırmaya çalışıyorum .Zaten bir süre sonra yazma hevesim kaybolacak ama sadece bir süre -sanıyorum o aralar derslerden  dolayı kafamı kaldıramayacağım içindir ya da bunun gibi bir sürü sebepler .

Gelelim filmlerimize :)

İlk olarak çok fazla aşina olmadığım Tayland yapımı bir filmden  bahsetmek istiyorum .

Gerilim ve korku türünde ki bu ilk filmimizin adı sadece bir  tarihten ibaret . "9-9-81" .2012 yılında gösterime giren  filmin süresi ; 92 dakika .


Korku filmi izlerken olaylar  genellikle ilk dakikalarında normal bir seyirde devam eder ve biz bu süreç içerinden "acaba şimdi ne olacak, kim canavara dönüşecek ,kim yaşayacak ,kim ölecek " senaryolarını kafamızda çoktan canlandırırız .Ve sonuçta istediğimiz tek bir şey vardır kahramanın hayatta kalması .
Bu filmde ise bir kahramanın kim olduğunu anlamak çok zor hatta kim baş rolde kim yan rolde bilemiyorsunuz .Tüm oyuncularına aynı statü verilmiş gibi .
Film ilk başlarda pek bir tat vermiyor hatta sıkılıp kapatmak isteyebilirsiniz ama biraz sabırlı olursanız olayların nasıl bir anda farklı bir boyuta taşındığına şahit olursunuz .
Filmin kısaca konusu ise : Genç kız evlenmek istediği adamın bir gece trafik kazasında öldüğünü öğrenince  aynı gün yaşamına son verir. Adam hayattadır .Genç kızdan kurtulabilmek için onun en yakın arkadaşı ile  sahte bir ölüm haberi planlar .Genç kızın ruhu tüm bunlara sebep olanlardan intikam almak ister .
.....................
Son pişmanlığın fayda etmediğini hepimiz biliriz ,ne olursa olsun bir insan hayatı ile oynamak ve sorumsuzca yapılan şakalar,oyunlar telafisi olmayacak bir çok hatanın doğmasına sebep olur.İnsan onuru  asla değersiz değildir 

********

İkinci filmimiz ise ; Ev alma komşu al atasözüne kıymet biçiyor sanki :))

Geçen yaz vizyona giren The Neighbors ,Güney Kore yapımı 110 dakikalık gerilim türünde bir film.Belki bir çok kez yazmışımdır Güney Korelilerin hayal güçlerinin ne kadar derin oldukları ,her türlü filmi gerçekten başarıyla çevirip oynayabiliyorlar .



Filmin konusuna gelince : Üvey annesi ve babası ile yaşayan küçük kız bir gün akşam vakti   okul dönüşü şiddetli bir yağmura tutulur.Uzaktan onu izleyen komşusu küçük kızı ikna ederek evine götürür.Seri katil olan bu komşu ,küçük kızın bir  alt katında yaşamaktadır.Binanın içine girdiklerinde kızı evine davet eder ve sonrasında küçük kızı öldürür .Site sakinleri bu olaydan sonra tedirginlik yaşar ve zamanla bir çok kişinin hayatında önemli değişikler yaşanır .
Film ayrıca Kang POOL'un Kore'de Weptoon denilen web tabanlı çizgi roman serisinden uyarlanmış .Kang POOL hakkında daha fazla bilgi edinmek için tıklayın :http://en.wikipedia.org/wiki/Kang_Full


************

Üçüncü filmimiz yine Kore yapımı korku filmi ; "Don’t Click"    

http://i.imgur.com/xhiZF.jpg



Filmin konusu : Yasak bir site internet tutkunlar için hızla bir merak konusu olmaya başlar .Bu merak bir süre sonra korkunç bir yaşamın başlangıcı olacaktır .Film başta sona kadar sizi içine çekebiliyor .Yalnız ne zaman duracaklarını ne zaman biteceğini asla kestiremiyorsunuz . Hatta bir ara şöyle diyorsunuz "yeter artık  bitsin " ben demiştim çünkü :)


************

Dördüncü filmimiz ise - işte bu gerçekten korkulacak kadar vardı hele o elinde ki satırla küçük kızları kovalayan psikopat kadın yok mu , resmen dona kaldım ,korkumdan lambayı söndüremedim :))

The Sleepless  2012 Güney Kore yapımı gerilim ve korku filmi .

Filmin Konusu 

Two Moons” kendilerini hiçbir çıkış yolunun bulunmadığı ıssız bir yerde bulan iki kadın ve bir adamın
hikayesi anlatılmaktadır..
So-Hee (Park Han-Byul) sırrı olan bir korku öyküsü yazarıdır. Seok-Ho (Kim Ji-Seok) nedeni belli olmayan travmadan muzdarip bir üniversite öğrencisidir. Bu travmanın ne olduğunu ortaya çıkarmaya çalışırmaktadır…

Hayatları sona ermesine rağmen bu dünyaya sıkışıp kalmış ruhlarla ilgili bir film olan “2 Ay” senaryosu ilginç ve izleyini kendine bağlamayı başaran, izlemeye değer güzel bir film ( http://www.asyafilm.com/the-sleepless-2012-turkce-altyazili-izle.html )




iyi seyirler 


"oyun bozan "

devam edecek 

4 yorum:

  1. Kore dizilerini seyrederken korku türündeki filmlerin de
    fragmanıı gösteriyorlar
    fragmanını bile izleyemiyorum açıkçası
    korku gerili hiç bana göre değil
    çünkü çok etkileniyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. korku filmlerini bende hiç sevmezdim bana çok abartılı gelirdi ama bu kore yapımı filmler bir başka korkutmaktan çok düşündürüyor desem daha iyi :)

      Sil
  2. Güney Kore bu işi biliyor! Daha özetleri okurken tüylerim diken diken oluyor!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. adamların hayal dünyası çok geniş ama izlenmeye değer çünkü korku türü de olsa film içinde verdiği mesajlar karakterler olay örgüsü gerçekten ilginç :)

      Sil