13 Eylül 2013 Cuma

Kitaplarım

Sahafçılar huzur bulduğum mekanlardan bir tanesi .O eskimiş, pörsümüş, yıpranmış sayfaların arasında kendimi bir başka dünyada hissediyorum .Bir zamanlar sahiplerine ait bu kitaplar, evin bir köşesinden onların hayatlarını izlemiş ,yaşananlara şahit olmuş ve bir ruhaniyet kazanarak aynı hissiyatı paylaşmışlar .Lakin fani olan şu hayat, acımasız yüzünü onlara da  göstermiş ve  sahiplerinden koparak bir sahafçı dükkanında mahzun bir bekleyişe terk edilmişler .
Bu terk edilmiş kitaplardan sık sık almaya çalışıyorum .Bir kaç hafta önce 4 tane kitap aldım ve aldığım kitapları kısaca yazmak ve tanıtmak istiyorum


TONİOS KAYASI   ve   DOĞU'DAN UZAKTA 



YAZAR : AMİN MAALOUF

Tonios Kayası : gerçek bir öyküden esinlenerek yazılmış, 19.yy Mısır da M.Ali Paşa döneminde  bir dağ köyü olan Kfaryabda geçen mistik bir hava içerinde anlatılan serüven ve sadakat romanı.

Doğu'dan Uzakta ; aslında bu kitap yeni sayılacak  bir roman olmasına rağmen  sahafçı da görmek benim için  hoş bir sürpriz olmuştu.En azından piyasa fiyatının altına alabilecektim .Malum sık sık kitap aldığım için bütçem çok fazla yetmiyor .Kitap Lübnan'dan uzakta kalmış Adam adlı bir tarih profesörün ,yıllar sonra arkadaşın cenazesi için ülkesine geldiğinde  yaşadığı  sıkıntıları, gördüğü olayları ,savaşlarını , dostluklarını aşklarını ,geçmişin içinde çıkıp gün yüzüne çıkan hatıralarını ve  içsel yolculuğunu anlatan baştan sona sürükleyici  bir roman .

Lübnanlı Amin  Maalouf yıllarca ülkesinden uzakta yaşamasına rağmen, doğu ve  batı sentezini içinde edebiyat dünyasında  farklı bir yer edinmiş bir yazar.Okuduğum bu  iki romanda yazarın kendi dünyasından kesitler bulabiliyorsunuz .Yazar , ülkesinde ki yıllarca süren savaş yüzünden romanlarında olayları hümanist bir anlayış içerisinde  abartmadan ,yargılamadan  ve fazla hataları irdelemeden  barışçıl bir düşünceyle anlatmaya çalışmış .Bu düşünce sizi zamanla yazara karşı olumlu bir yaklaşım içine itiyor Ben iki kitabı da sevdim , okuyan herkesin kendinden de bir şeyler bulacağı düşünüyorum .

************************

PARMA MANASTIRI



YAZAR :  STENDHAL 

Bayağı eski bir kitap ,içerisinde basım tarihini bulamadım .Tanışma vaktimiz çoktan geçmiş ve sayfaları sararmış yıpranmış olmasına rağmen yine de almaya değer buldum .Fransız Honore de Balzac bile  kitabı üç kez okumuş ,bir mektubunda kitabın elli yıldan bu zamana yayınlanmış en güzel kitap olarak belirtmiş .Yok ben sırf Balzac beğendiği için almadım ,ismini ve eserlerini bir çok kez duymama rağmen bu Fransız realist yazar  Stendal'ın daha önce hiç bir kitabını okuma fırsatı bulamadığım için kendimde eksikliği az da olsa gidermek için aldım .
Kitap ; 19 yy Fransız ve İngiltere toplumunu eleştirsel bir süzgeçten geçirirken ,karmakarışık bir aşk hikayesini de  içinde barındıran  bir roman .Uzun bir aradan sonra tekrar okunmasında fayda var .Aslında kitap ilk başlarda bana çok sıkıcı gelmişti ama olaylar bir türlü son bulmadığı için elinizden düşüremiyorsunuz.

******************

UYANIŞ

JEAN PAUL SARTRE

Evet geldik dördüncü kitabımıza :)

Yine gördüğünüz gibi kitabım kırmızı kapaklı ,1973 yılında basılmış bir aşk romanı .Bir çoğunuz yazarın bir başka eseri olan Bulantıyı okumuşsunuzdur. Aramızda kalsın ben daha onu da okumadım .Eh okunması gereken o kadar çok kitap var ki -tamam biliyorum  Sartre'nin dehasını serpiştirdiği tüm kitapları ertelenmeye gelmez mutlaka okumalı - ama işte nasip olmadı Yakın bir zaman  diğerleri okunacaklar arasına girecek ,inanın bana :)

Kitap nasıl derseniz bence en iyisi okuyun ,yoruldum sanırım :)

*******************




"oyun bozan "






2 yorum:

  1. Hayırlı olsun, kitaplar ilgimi çekti gizli bir kitap kurdu olarak mutlaka okumaya karar verdim,teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim :) bloguma hoşgeldin kitap kurdu arkadaşım :)

      Sil